Zivver
Traverse gebruikt Zivver om berichten met privacygevoelige informatie via e-mail te versturen. Lees hier wat Zivver is en wat je moet doen als je een e-mail van Traverse via Zivver ontvangt.
Wat is Zivver
Zivver is een middel om beveiligd een e-mail te versturen. Zivver versleutelt de inhoud van berichten. Dat is belangrijk bij berichten die vertrouwelijke gegevens bevatten, zoals cliëntgegevens. Op deze manier kunnen alleen ontvanger en de verzender bij deze informatie. Je opent het ontvangen bericht met behulp van een code die je van Traverse per sms, mail of telefonisch ontvangt.
Hoe ziet een Zivver-bericht eruit?
Een Zivverbericht komt in de inbox van je e-mailadres binnen met de volgende omschrijving:
Nieuw beveiligd bericht van, [naam afzender] (SMO Traverse) met het onderwerp: [onderwerp]. De weergave van een Zivver-bericht kan er anders uitzien, afhankelijk van het e-mailprogramma en het apparaat dat je gebruikt.
Hoe kan ik een Zivver-bericht lezen?
Klik op de groene knop open om het bericht te openen. Afhankelijk van de controlemethode die de verzender heeft gekozen, krijg je een scherm waarin je een code moet invullen. Je ontvangt de code in een aparte e-mail.
Na het invullen van de code klik je op open bericht. Pas dan opent het bericht.
Hoe kan ik een Zivver-bericht beantwoorden?
Beantwoord een bericht via de pijl boven of onderaan het bericht of via de menu-optie. Hiernaast rood omcirkelt.
Kan ik een Zivverbericht lezen zonder dat ik een Zivver-account heb?
Ja, dat kan. Je ontvangt via SMS, telefonisch of per e-mail een aparte code die je nodig heeft om het bericht te openen. Deze code heb je nodig elke keer dat je het bericht wilt openen of beantwoorden. Bij iedere nieuwe e-mail ontvang je een nieuwe code.
Hoe maak ik een Zivver-account aan?
Via de website (hyperlink invoegen Log in to Zivver – Zivver) van Zivver kun je gratis een account aanmaken. Je kunt dan makkelijk berichten ontvangen en verzenden.
Kan ik Zivver-berichten ook op mijn telefoon of tablet lezen?
Ja, je kunt Zivver-berichten ook via je telefoon of tablet bekijken. Download de Zivver app via de App Store of Google Play Store.
Kan ik Zivver-berichten en – gesprekken bewaren?
Nee, Zivver-berichten en –gesprekken worden na 6 weken automatisch verwijderd. Als je de informatie wilt archiveren, kopieer dan het gesprek bijvoorbeeld naar Word en sla het op je computer op.
Hulp nodig en meer informatie
Heb je een Zivver-bericht ontvangen van Traverse en heb je daar vragen over? Neem dan contact op met Zivver of kijk op hun website voor meer informatie en instructiefilmpjes. Of bel met Traverse via 013 – 205 51 00.